نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آث میلان و کالیاری| برد قاطع در سن سیرو واکنش فدراسیون به فساد بزرگ در لیگ برتر نتیجه بازی پرسپولیس و هوادار+ ویدیو گل‌ها(۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳)| آقایی آل کثیر ویدیو خلاصه بازی پرسپولیس و هوادار(۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) ویدیو گل دوم پرسپولیس به هوادار با دبل آل کثیر | عیسی فرصت‌سوزی‌ها را جبران کرد (۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) نتیجه و ویدیو خلاصه بازی سپاهان و مس رفسنجان (۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) | تقابل نویدکیا و سپاهان برنده نداشت مدیرعامل سابق استقلال در خواب زمستانی! تعیین پاداش قهرمانی استقلال ترکیب پرسپولیس برای مسابقه با هوادار اعلام شد | بازگشت عالیشاه به ترکیب اصلی جریمه نقدی استقلال و محرومیت هاشمی‌نسب و حامدی‌فر + عکس پخش زنده بازی هوادار و پرسپولیس در لیگ برتر (۲۲ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین پخش زنده بازی مس رفسنجان و سپاهان در لیگ برتر (۲۲ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین نتیجه و ویدیو خلاصه بازی منچسترسیتی و فولام (۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) | یورش پپ و شاگردانش به جام قهرمانی قرارداد حجازی از طرف باشگاه استقلال به سازمان لیگ ارسال نشده است درآمد ام‌باپه در رئال مادرید چقدر است؟ مشهد، میزبان مسابقات کشوری ووشوی بزرگسالان کشور نتیجه و ویدیو خلاصه بازی یوکوهاما مارینوس و العین در فینال لیگ قهرمانان آسیا| کامبک ژاپنی نکونام لیست ورود و خروج را تکذیب کرد تجلیل از ۱۵۰ مدال‌آور خراسانی در دهه کرامت مورینیو در راه ترکیه!
سرخط خبرها

تاریخ سازی دختران پینگ پنگ باز ایران؛ شاید وقتی دیگر

  • کد خبر: ۸۲۳۵۰
  • ۰۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۵
تاریخ سازی دختران پینگ پنگ باز ایران؛ شاید وقتی دیگر
ملی پوش مشهدی با تیم ملی کشورش درپی صعود به جام جهانی، از صعود در آسیا بازماند.

مژده رنگیان | شهرآرانیوز؛ خبر خوب این بود که دختران ملی پوش تنیس روی میز ایران بعد از ۴۹ سال به جمع ۱۰ تیم برتر آسیا رسیدند و به مسابقات جهانی صعود کردند؛ اما این جشن کامل نشد، زیرا آن‌ها روز گذشته برابر گربه سیاه خود تن به شکست دادند و نتوانستند تاریخ سازی شان را تکمیل کنند. با این حال ملی پوش جوان مشهدی توانست عملکرد درخشانی را از خود در این مسابقات به جای بگذارد.

بیست و پنجمین دوره رقابت‌های تنیس روی میز قهرمانی آسیا در دوحه قطر در حال برگزاری است و تیم ملی ایران بیش از ۱۰ روز است که در دوحه ساکن شده است و بعد از حضور در تور جهانی قطر، در قهرمانی آسیا به میدان رفت. ایران در دوره قبلی قهرمانی آسیا یازدهم شده بود و ۴۹ سال بود که بانوان ایران نتوانسته بودند به جمع ۱۰ تیم برتر آسیا و جام جهانی برسند.

به همین خاطر تیم بانوان در تلاش بود تا بالاخره این طلسم طولانی را بشکند و کار سختی پیش رو داشت. این در حالی بود که تنیس روی میز مردان ایران به واسطه حضور در جمع ۶ تیم برتر مسابقات قهرمانی آسیا، از قبل سهمیه خود را برای مسابقات جهانی ۲۰۲۲ چین نیز قطعی کرده بود. مسابقات تنیس روی میز قهرمانی آسیا در بخش تیمی بانوان قرار بود با حضور ۱۸ تیم برگزار شود. ژاپن، سنگاپور، چین تایپه، تایلند، هنگ کنگ و کره جنوبی،  از دیدار‌های مقدماتی معاف بودند؛ اما با وجود این تیم‌های مالزی، چین و کره جنوبی به دلیل کرونا از مسابقات انصراف دادند.

۱۲ تیم دیگر که ایران هم یکی از آن‌ها بود، باید در رقابت‌های مقدماتی شرکت می‌کردند تا ۲ تیم برتر از میان آن‌ها در کنار این ۶ تیم قرار می‌گرفتند و رقابت خود را برای کسب مدال دنبال می‌کردند. شاگردان حمیده ایرانمنش، سید هشتم رقابت‌ها را در اختیار داشتند که در مرحله مقدماتی، بانوان ایرانی در گروه دوم با اندونزی و مالدیو هم گروه بودند که در نهایت تیم صدرنشین می‌توانست به مرحله بعدی صعود کند.

شروع پرقدرت دختران

بانوان ملی پوش ایران در نخستین دیدار خود در مسابقات قهرمانی آسیا برابر مالدیو به پیروزی ۳ بر ۰ رسیدند. شاگردان حمیده ایرانمنش در هر ۳ بازی انفرادی پیروز شدند و ۳ بر ۰ حریف خود را از پیش رو برداشتند تا به مصاف اندونزی بروند. در این بازی در مسابقه اول انفرادی، ندا شهسواری، کاپیتان کرمانشاهی تیم ملی، برابر میشکا محمد ابراهیم از مالدیو با امتیازات ۱۱ بر ۳، ۱۱ بر ۴ و ۱۱ بر ۴ پیروز شد. سپس نوبت به شیما صفایی، پینگ پنگ باز هجده ساله همدانی رسید تا در برابر دیما علی با امتیازات ۱۱ بر ۶، ۱۱ بر ۲ و ۱۱ بر ۸ پیروز شود. سرانجام مهشید اشتری، پینگ پنگ باز مشهدی، مقابل آیشات ناظم ۱۱ بر ۱، ۱۱ بر ۶ و ۱۱ بر ۶ به برتری دست یافت.

شب پراسترس، اما شیرین

همان اتفاق مهم که تیم ملی بانوان منتظر رقم خوردن آن بود، بالاخره افتاد و دختران ایرانی در شبی پراسترس و دشوار توانستند به جام جهانی چین صعود کنند. سه شنبه شب تیم ایران باید به مصاف اندونزی می‌رفت. در نخستین مسابقه، ندا شهسواری، کاپیتان تیم ملی ایران، برابر نوویدا ویدا رحمان از اندونزی ۳ بر ۰ پیروز شد. او ۱۱ بر ۵، ۱۹ بر ۱۷ و ۱۱ بر ۴ در ۳ دست پیاپی برنده این میدان شد، اما اشتری و صفایی با حساب ۳ بر ۲ شکست خوردند تا تیم اندونزی در نتیجه تیمی ۲ بر ۱ از ایران پیش بیفتد.

هر ۲ ملی پوش ایران با نتیجه بسیار نزدیک بازنده میدان شده بودند و این موضوع کار را برای تیم سخت کرد.  در ادامه و در چهارمین رویارویی، ندا شهسواری در مصاف با سوگیارتو اوکتاویانی ۳ بر ۰ و با امتیازات ۱۱ بر ۷، ۱۱ بر ۶ و ۱۱ بر ۴ صاحب پیروزی شد تا ۲ تیم در امتیاز ۲، برابر شوند. همه چیز به رقابت پنجم و دیدار سرنوشت ساز مهشید اشتری بستگی داشت.

اشتری ۳ بر ۰ برابر نوویدا ویدا رحمان پیروز شد. پینگ پنگ باز مشهدی در ۲ دست اول با حساب ۱۱ بر ۹ و دردست پایانی با نتیجه ۱۱ بر ۸ بر حریف غلبه کرد تا ایران ۳ بر ۲ فاتح این بازی شود. به این ترتیب دختران پینگ پنگ باز ایران با این ۲ پیروزی به عنوان صدرنشین گروه به جمع ۱۰ تیم برتر صعود کرده و سهمیه مسابقات قهرمانی جهان را کسب کردند تا در سال ۲۰۲۲ در جام جهانی چین شرکت کنند. آن‌ها در مرحله بعدی، حریف قزاقستان شدند و در صورت پیروزی بر قزاقستان که حریف سرسختی بود، می‌توانستند به جمع ۸ تیم برتر آسیا صعود کنند.

درخشش اشتری

نوار موفقیت‌های ایران ادامه پیدا نکرد و در سومین روز رقابت‌ها که چهارشنبه پیگیری شد، تیم ملی تنیس روی میز بانوان با قبول شکست ۳ بر ۱ برابر قزاقستان از صعود به مرحله یک چهارم نهایی مسابقات قهرمانی آسیا بازماند. ایرانمنش در این دیدار از ترکیب مهشید اشتری در بازی‌های اول و پنجم،  ندا شهسواری در بازی‌های دوم و چهارم و شیما صفایی در بازی سوم استفاده کرد و مریم فرعی و ملیکا کرمی را روی نیمکت نشاند. تنها برد ایران در دیدار برابر قزاقستان توسط مهشید اشتری به دست آمد.

اشتری در مصاف با آناستازیا به برتری ۳ بر ۱ دست یافت. آناستازیا بازیکنی بود که در مسابقات انتخابی المپیک باعث ناکامی ندا شهسواری از صعود به فینال آسیای میانه و کسب سهمیه شد. با شکست برابر قزاقستان، ملی پوشان تنیس روی میز بانوان از صعود به جمع ۸ تیم برتر مسابقات بازماندند. ازبکستان نیز آخرین حریف آن‌ها شد تا بتوانند با غلبه بر این تیم به عنوان نهمی آسیا دست پیدا کنند.

قزاق ها، گربه سیاه دختران ایران

این نتیجه در حالی رقم خورد که ایران با رنکینگ تیمی ۴۹ و قزاقستان با رنکینگ تیمی ۶۶ مقابل هم قرار گرفتند. حالا قزاقستان تبدیل به گربه سیاه ایران شده است؛ زیرا ملی پوشان کشورمان در رقابت‌های انتخابی بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو که اواخر اسفندماه سال گذشته در قطر برگزار شد نیز مغلوب ورزشکاران قزاقستان شده و از راهیابی به المپیک باز مانده بودند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->